BMW E30 M3 Restomod: 390 л. с. и (почти) идеальный внешний вид


Много новых карбоновых деталей и поручать для оригинального четыре цилиндра

Каждый, кто немного для спортивных автомобилей или Young Timer интересует, знаю, что первое поколение BMW M3 преимуществу к классике относится и в течение последних лет в абсурдно дорогих роскоши развивалась. Так как часто оригинальность по-прежнему является лучшей основой для лунных цены на рынке подержанных автомобилей. Тем лучше, что вы должны рассмотреть, если вы хотите дать своим E30 M3 действительно бесплатно для оптимизации, даже если так называемая Restomods (соединения реставрации и модификации) в настоящее время в моде в сцене. Последняя Новее и лучше визуально почитаемого классика выдан компанией Redux из Великобритании. 30 м3 старая можно было бы перестроить в целом. Первый экземпляр был доставлен теперь клиенту в Калифорнии.

Redux представляет свою работу под девизом «Enhance. Evolve.», что в переводе означает «улучшать и развивать». В случае M3 E30 вы не знакомы как часто там Шести-, Восьми или даже десяти цилиндровый бирка на посещение, но сохраняет 2,3-литровый четырех-цилиндровый. Использование S14-Motors было громко Redux «не подлежит обсуждению». Одно объемом увеличения на 2,5 литра у всех бирок обязательно. Так же, как специальные поршни, шатуны и BMW Motorsport-коленчатый вал.

Кто хочет, может заказать кроме того, обязанность по Turbo. Получатель первого автомобиля выбрал большое разрешение. При давлением наддува 1,0 бар агрегат теперь приносит 390 л. с. и 529 нм крутящего момента. Передача усилия осуществляется через усиленный вариант оригинальной шестиступенчатой коробкой передач с новой маховика более сильной и Два диска сцепления. Для этого оптимизированный блокировки дифференциала заднего моста приводные валы и сильнее приходят. Позже Redux также хочу предложить короче переведенный пяти ступенчатой коробкой передач.

В области шасси man оптимизирует м3 с EXE-TC Competition-шасси бархат тройной регулируемые амортизаторы, а также AP Racing тормозная система с Шести-поршневыми суппортами спереди и Четырех-поршневые суппорты сзади. Также здесь не должно быть позже улучшение в виде углеродно-керамические тормоза. В колесные арки Cinel DTM моноблок Alus с Michelin спортивные шины вращаются.

Как вы можете видеть на фотографиях, имеет кузов Redux E30 M3 очень чистые, оригинальный Вид. Доноры транспортных средств, при их выборе Redux предлагает свою помощь, очиститься от песка. Уязвимости должны наступить дни, будут устранены. В заключение компания заменила фартуки, крылья, крыша, боковые юбки и деталями из карбона. Опционально будет также капот из углеродного волокна.

Интерьер тюнер обеспечивает с кучи Alcantara и кожаной обшивки Recaro сидения. Заднее сиденье летит уходит. Мяч для гольфа-ручка переключения не (!) из Golf GTI, специальные Motorsport происходит от BMW. Кроме того, клиент получает стоящие педали от AP Racing.

В целом это довольно захватывающим E30-M3-бирки у нас только дисплей цифровых Инструментов (как можно удалить только оригинальные чудесные аналоговых инструментов?) а также несколько сомнительных DTM-новые выхлопные трубы из нержавеющей стали выхлоп будет мешать. Стоимость Redux-м3-Restomod вы можете узнать по запросу, что означает, как правило, ничего Хорошего для собственного кошелька.

Картинная галерея: BMW E30 M3 Redux

Пресс-релиз не показыватьобъявления пресс-релизе

ANNOUNCING THE DELIVERY OF OUR customer’s FIRST BMW E30 M3 | ENHANCED AND EVOLVED BY REDUX

· Hand-built in the UK with a focus on performance upgrades and tasteful modifications using the highest quality components and inspired by BMW’s motorsport heritage

· This is the first in a series of 30 vehicles, with the option of naturally aspirated or turbocharged re-engineered 4-cylinder, 2.5 л S14 engine

· The BMW E30 M3 | Enhanced and Evolved by Redux. Creating an even more привлечение driving experience for fellow E30 M3 enthusiasts.

12th March 2019

Термальные, CA — Redux is delighted to announce the delivery of its first and enhanced evolved BMW M3 E30 to its owner в Южной Калифорнии. The E30 M3 is the first in a series limited edition of 30 vehicles. Все restorations will feature tasteful and high-quality обновления including carbon fiber bodywork, Алькантара, leather cloth or-trimmed interior (or combination of all three) tailored to each client performance upgrades inspired by BMW’s motorsports heritage, and a choice of either naturally aspirated or turbocharged re-engineered 2.5 л, двигатели S14.

The idea for the BMW M3 E30 began as a personal project for генеральный директор Simon Lord, but it soon became видимое that his vision could be something much bigger in scope and could be shared with other automotive enthusiasts. Since then Lord has set about building a team of like-minded BMW aficionados to turn that vision into a reality. The result is a fully restored and tastefully modified homage to the box-flared ‘young timer’ classic.

Enhance. Evolve
Each Redux restoration is based on the E30 generation of the BMW M3. While a standard 3 Series E30 что considered as a донора, the M3 model was a necessity primarily for the Paul Роше-designed 4-cylinder S14 engine, unique to the first generation M3.

 

In order to gain horsepower, many suggested the tried and tested method of swapping a BMW S54 6-cylinder, S65 V8 or even S85 V10; however, retaining the S14 engine что non-negotiable. As confirmed over dinner with an ex-E30 M3 racing legend, the naturally aspirated DTM-spec 2.5 л S14 delivered 380hp with a red line of 10,000 rpm! However, this necessitated frequent rebuilds and was therefore not a viable option.

With the M10 block’s turbo heritage – I. E. the 1.5 l ‘Мегатрон’ turbocharged, championship winning, движок F1 – Redux aimed to match the S14’s DTM performance figures using forced induction. This was the option chosen by the owner of the first vehicle, resulting in 390hp and 390lb/ft torque (at 1.0 bar/14.5 Psi boost).

Once the engine decision was made, the same logic что applied to the rest of the car with the goal of further developing the E30 M3 without moving too far away from the original: Enhance. Evolve.

Сборка Summary
 

BMW E30 M3 Донора

Redux offers its clients a concierge service for sourcing a донора BMW E30 M3. With a network of contacts throughout the UK and Europe, we can help find the right base vehicle on which to build your E30 M3 | Enhanced and Evolved by Redux. If you are able to supply your own донора, we can help manage the logistics for collection and its return.

In North America, энтузиаст Auto Group is Redux’s дистрибьютор, донора and supplier logistics partner. Based in Cincinnati, Ohio they have an unparalleled reputation for supplying the best quality ‘young timer’ generation of vehicles BMW Motorsport.

Inspection and Strip Down

Each build starts with a thorough inspection of the vehicle, followed by a methodical removal of every component. Before undergoing a complete restoration, the shell’s paint is removed by blasting media. The rust damaged sections are repaired, mounting points fitted for new components, and a number of unique features created. (Whilst many of Redux’s customers will opt for a road car set up a track-ready version with a half or full roll cage is available, as chosen by the first owner).

Привод, передний Rear End and Assemblies

The engine is stripped down and re-engineered from 2.3 to l 2.5 l; custom connecting rods, поршни, and a BMW Motorsport crankshaft are fitted. Due to the forced induction engine’s high torque figure (390lb/ft), the gearbox is overhauled and a custom flywheel, and twin plate clutch fitted. The rear end features an upgraded differential, and heavy-duty custom drive shafts, along with a larger diameter, custom propshaft. Finishing off the underside is a hand-fabricated, steel exhaust system with rear silencers (as the first owner lives in California to conform to выбросов CARB for road use a center section can be swapped out on v-bands to fit the two catalytic converters).

 

Подвески

To the upgraded комплимент привод, EXE-TC Competition Suspension developed a set of bespoke 3-way dampers for the car. The UK-based company has a storied автоспортивной истории, having assisted Себастьян Леб в multiple winning World Rally Championships, claimed the Isle of Mann TT and Нюрбургринг 4-door saloon lap records in partnership with Prodrive и Subaru. Combined with the AP Racing 6-piston front calipers (330mm rotors) и 4-piston rear calipers (304mm ротора) the suspension behaves in an assured manner in all conditions.

Dry Build

Once the fabrication, engine, front rear end and assemblies, and custom parts are ready, the dry build begins. After all parts are тест fitted and any final adjustments made, all components are removed again, the shell and thoroughly cleaned.

Paint

The shell is meticulously worked through to ensure all signs of fabrication are smoothed out. Once primed and block sanded, the painter applies a water-based, Glasurit 90 line paint scheme. Finally, по очереди higher compounds of grit sandpaper remove any minor imperfections in the including paint textures in the clear coat (orange peel), runs or капает. This is all done by hand before to polishing a mirror finish.

Final Assembly and Interior Trim

With the painted shell, the трансмиссии, front and rear assemblies, Raychem wiring ткацких станков, Motec hardware, and sound proofing материал are refitted, all of which requires considerable patience and a very steady hand.

Although the cabin has a familiar look and feel, it features a considerable number of bespoke interior components. Redux’s first restoration will spend most of its life at a private members’ circuit in Southern California, a full roll cage has been fitted in order to ensure the owner remains safe. The interior is tastefully trimmed in Alcantara and leather, and fitted with plush wool carpets. The A pillars, б pillars, front and rear door cards, and are headliner все heavily modified and re-trimmed in Alcantara, and the rear seats have been deleted and replaced with a removable rear bench. The trunk allows access to the battery, дифф pump, fuel pump, swirl pot, and rear PDM на via Алькантара-trimmed раскрывающемся панели.

Redux 001/030 Spec List (N. B. future Redux road cars will feature a number of new components as listed below in brackets)
· Тормоза: AP Racing 330мм front rotors with 6-piston calipers and 304mm rear rotors with 4-piston calipers (future Redux have 355 мм передний ротор/6-piston and 330мм rear rotors/4-piston, or a premium option ceramic brake system)

· Carbon панелей: передний бампер, передние крылья (fenders), roof (премиум вариант), side skirts, rear bumper (future will have a Redux CF bonnet (hood))

· Шасси: media blasted, extensive fabrication, stitch-welded floorpan, full roll cage (премиум вариант)

· Привод: bespoke lightweight flywheel and twin plate clutch; bespoke propshaft and heavy-duty driveshafts; quick-shift gear assembly; 6-speed manual (future Redux will use a 5-speed close ratio gearbox); Limited Slip Differential (LSD)

· Двигатель: 2.5 l 4-cylinder, turbocharged S14; BMW Motorsport crankshaft; Motec М150 Engine Control Unit (ECU); bespoke Raychem engine with loom Autosport connectors; custom and pistons conrods; custom large capacity радиатор; custom intercooler (turbo cars only); hand made steel exhaust system (with removable CARB каталитический convertors (for California vehicles only)) (naturally aspirated 2.5 л S14 engine also available)

· Electronics: Bespoke Raychem wiring ткацких станков with Autosport connectors; 2 x Motec Power Distribution Модулей (PDMs) and Motec C127 LED dash

· Interior Trim: Алькантара trimmed bespoke хедлайнеров; Алькантара trimmed bespoke front and rear door cards (with bespoke leather hand grips); Алькантара trimmed and lower centre dash console; Алькантара trimmed A (hand made), B and C pillars; leather trimmed Recaro Profi SPG seats (Redux road cars will feature Recaro SRDs); bespoke Алькантара trimmed removable rear bench; lightweight sound proofing; plush wool carpets; BMW Motorsport golf ball shifter (not a VW Golf MK1 golf ball shifter!!!); DTM-style quick-shift; Аудиосистема Alpine; AP Racing floor-mounted box педаль (future Redux have передка-mounted педали); Thatcham-approved сигнализация

· Суспензия: EXE-TC 3-way dampers (future Redux will have a premium вариант EXE-TC 4-way damper)

· Tires (фото): слики Hoosier (Redux road cars use Michelin Sport tyres)

· Wheels: Cinel DTM алюминиевые моноблочные (5 х 120)

· Price On application

Production Numbers
Итого: 30

Limited editions: 3 х 9 (числа 1-27)

Special Editions: 3 (числа 28-30)

Build time: 18-24 months per vehicle.

Добавить комментарий