Koenigsegg Jesko во всем мире первое +300 mph-авто


Bye Bye Agera RS. Добро пожаловать, Швеции новый 1.600 л. с. гиперкара

Это Koenigsegg Jesko, преемник Agera RS (в настоящее время самый быстрый серийный автомобиль в мире). Вы можете себе представить, что он должен предложить в плане скорости и кое-что он делает в настоящее время. Еще до Bugatti Chiron или Hennessey Venom F5 он должен потрескаться 300 mph-звуковой барьер (480 км/ч). Еще он не успел, но по словам Koenigsegg-Босс Кристиан фон кенигсегг нового гиперкара создает магический звуковой барьер в собственных симуляторах, хотя и с меньшим приводом сложную настройку как вы его видите здесь. Только еще очень долго, Просто очень смелый пилот и производитель шин отсутствуют, абсолютное доверие Богу в его камеди. Но это теоретически должно быть возможно.

Для этого нужно немного удивительно, огромное количество сил и приносит новый Jesko из яростно модифицированный вариант Koenigseggs 5,0-литровый битурбо V8. Двигатель теперь планирую на 180 градусов-Флэт-коленвала вместо старого 90 градусов часть. Она 5 кило легче и обеспечивает необычайный агрегат предел частоты Вращения 8.500 туры. С 95-октановый Бензин машина приходит на 1 280 лошадиных сил. E85-биотоплива позволяет даже 1.600 л. с. мощности. Хорошо, если вы будет вознаграждены за охрану окружающей среды. Крутящий момент составляет 1500 нм при 5100 об/мин. Более 1000 нм в диапазоне между постоянными 2.700 и 6.170 туры. Для поддержки двух одинаковых по размеру погрузчик, установленный Koenigsegg в 20-литровый крупных Carbon-танк (в том числе малым электрическим компрессором), с воздуха до 20 бар в Turbo стреляют, чтобы принести вам на пальцах быстрее и повысить их отзывчивость.

За столько Сала требуется мощный редуктор и потому, что Бугатти DSG не лежит просто так на продажу вокруг, разработала шведская спортивная фермер машине и его собственная. Это умнее, компактнее и с 90 килограммов и заметно легче, чем коробка в Chiron. Название Light Speed Gearbox также звучит довольно круто. Это 9-ступенчатая мульти-сцеплением. Немного можно представить так, как на велосипедах, где три звездочки спереди и забот девять шестерни задний для в общей сложности 27 возможные ходы. Здесь есть два раза, три передачи и шесть муфт, которые можно выбрать в любое время любой комбинации. Результат: можно переключать в коридоре любой другой, не через другие проходы. Например, от 7. в 4. Передач без синхронизации ждать.

Нажмите двухступенчатого переключения paddle короче и коробка передач переключается кляп вниз (примерно от 20 до 30 миллисекунд). Как протянувшаяся через всю Paddle полностью, будет автоматически выскочил в коридор, который обещает в это время лучшее ускорение. Не то, что он при обгоне с 1.600 л. с. автомобиль еще в какой-то момент чуть.

Из Jesko больше не использует Koenigseggs так называемый триплекс-демпферной системы, теперь только сзади (как Agera), но на обеих осях. Горизонтальная поддержка традиционных амортизаторов Ohlins амортизаторы с активной регулировки, высоту посадки сзади и под твердой ускорения печати или спереди под Прижимная сила на таких трассах весьма стабильно. Кроме того, новая модель получит адаптивные задние рулевое управление, факторы, как скорость колеса-скорость, угол поворота руля, обороты двигателя и включая ускорение.

Визуально Jesko является эволюция Agera RS, но не волнуйтесь, Koenigsegg заложил вполне значение деталям. Под этим мы подразумеваем прижимную силу. Многое из этого. Очень много. 275 км/ч это 1000 килограммов. 1.400 это должно быть при теоретической максимальной скорости. Следовательно, создает автомобиль примерно на 30 процентов больше прижимной силы, чем One:1, который до сих пор ведомый самой мощной моделью марки. Из Jesko весит около 1400 кг, на потолке так ездить совсем не возможно.

Внутри будет все необходимое, водитель несколько миллионов тяжелых гипер кары ожидать. Есть климат, информационно-развлекательную систему с Apple CarPlay, USB-порты и беспроводная Зарядка для смартфонов. Всю необходимую информацию отображает установленный на рулевом Колесе экран, Просмотр которого также остаются читаемыми, если Рулевое колесо вращается.

Если вы задаетесь вопросом, почему этот автомобиль называется Jesko: Это Имя отца Кристиан фон кенигсегг. Мужчина помог тогда его 22-летнего сына с безумной мечтой, топать один Суперкар-компания из почвы и с тех пор его постоянно поддерживает. Это Christians способ сказать Спасибо. Что самое примечательное: До сегодняшней премьеры на автосалоне в Женеве уже знал 80-летний ничего из этого. Она была установлена даже ложный пресс-релиз, чтобы обмануть отца.

125 Jeskos Koenigsegg хотят построить около 40 до 50 в год. По сравнению с 25 Agera RS и 80 Regeras это уже довольно много. Цена, вероятно, составил около 2,5 до 3 миллионов евро плюс налоги.

Картинная Галерея: Koenigsegg Jesko

Пресс-релиз не показыватьобъявления пресс-релизе

MARCH 05, 2019
Koenigsegg Jesko дебюты at Geneva 2019
 
GENEVA – March 5, 2019

Koenigsegg has unveiled an all-new megacar – the Koenigsegg Jesko – 2019 at the Geneva International Motor Show. Jesko inherits the mantle left by the Agera RS as the leading трек-focused, road-legal car for those looking for the ultimate in performance vehicle.

Re-designed 5.0 litre twin-turbo V8 engine producing 1280hp standard on gasoline and 1600hp on E85 биотопливо

Revolutionary new 9-speed Koenigsegg Light Speed Transmission (LST)

Advanced aerodynamics offering over 1000 of Прижимная сила на таких трассах

Active rear-wheel steering

Re-designed carbon fibre chassis with more legroom, and запас greater visibility

Jesko is named for Jesko от Koenigsegg, the father of company Founder and CEO, Кристиан фон кенигсегг.

Jesko от Koenigsegg was a key presence at Koenigsegg Automotive during its formative years. His considerable business acumen helped steer the company through many early challenges. Now retired and in his 80’s, Jesko от Koenigsegg and his wife, Brita, were on hand 2019 at the Geneva Motor Show to see his namesake vehicle introduced to the world.

Note: You can read about the new Koenigsegg Jesko в even greater depth on its dedicated page Koenigsegg Jesko.

A MORE POWERFUL TWIN-TURBO V8
Jesko is powered by a re-designed twin-turbo V8 engine with a new 180-degree flat-plane crankshaft, new intake, bigger with Turbo air injection, and more precise pressure control.

At the heart of this newly designed engine is the world’s lightest production V8 crankshaft. Weighing just 12.5 кило, Koenigsegg’s new flat-plane 180-degree crankshaft allows Jesko to produce more power with greater efficiency, while achieving a higher 8500rpm rev limit.

The crankshaft is milled by a small house manufacturing in southern Sweden. It is made to Koenigsegg’s in-house design from a single solid billet of high tensile Swedish Dievar steel. The flat-plane design even allows firing across engine banks and an even more visceral engine sound. The tendency of flat-plane engines towards greater вибрация is countered by active engine mounts first used in the Regera, as well as newly designed, super-light connecting rods and pistons.

The Koenigsegg-designed air injection system comprises a small compressor and carbon fibre air tank. The patent-pending system provides a powerful 20-бар shot of air strategically located within the turbocharger system in order to pre-the spool turbochargers and provide instant response.

The engine has been re-designed to house a tumble valve intake on and individual pressure sensors for each cylinder in order to achieve real-time, precision monitoring of every cylinder – an industry first. Турбулентный air provides a faster burn rate, which leads to more efficient and effective combustion, especially at rpm lower and during cold starts.

The new Koenigsegg V8 produces 1280hp on regular gasoline and an astonishing 1600hp on E85 – an available option in certain markets. Maximum torque to increases 1500 Nm at 5100rpm with 1000+ нм available anywhere between to 2700 6170rpm.

MEET SOME OF THE PEOPLE WHO MADE JESKO POSSIBLE

LIGHT SPEED TRANSMISSION (LST)
Jesko’s new Light Speed Transmission – designed in-house at Koenigsegg – is a 9-speed Multi clutch unit that does away with traditional synch rings and makes changes between ANY gear possible near at light speed.

Современный DCT’s typically have two когти – one for even numbered gears and another for uneven numbered передачи. One clutch/gear is engaged and while driving the control unit pre-what it selects anticipates is the next gear. This solution allows for fast Gear Changes but comes with a significant weight penalty and the limitation of only changing to adjacent gears due to anticipation logic constraints.

The Koenigsegg LST allows the driver to change to the optimal gear for acceleration, regardless of that gear’s relationship to the current gear. We call this system Ultimate Power on Demand.

For example, if you are in 7th 4th gear and gear is the optimal gear for maximum acceleration, the Koenigsegg LST will allow you to shift directly from 7th to 4th at lightning speed, without waiting for синхронизации. В DCT a traditional, a driver would have to shift through and 5th 6th gears before getting into 4th, a loss of precious time and momentum.

Traditional DCTs can weigh up to 140kg. The new Koenigsegg Light Speed Transmission weighs just 90kgs, including вет когти, flywheel, жидкости, стартер двигателя и масляный насосы. It also has an optimized, compact design resulting in a much smaller footprint. This ensures the drivetrain’s weight is much more to the central vehicle, allowing more room for the advanced aerodynamics and underfloor lower the resulting yaw inertia for even more agile driving dynamics.

Gear shifts are either via steering wheel paddles or the manual-style shifter located in the traditional центрального положения. Both the paddles and shifter a double feature-notch shifting mechanism. The first notch шифт one gear up or down. Advancing to the second notch engages Ultimate Power on Demand – shifting the car to the optimum gear for maximum acceleration, regardless of that gear’s relationship to the current gear – instantly.

HANDLING AND STEERING
At the core of every Koenigsegg is its углеродного волокна монокок шасси. Jesko features a монокок that is 40мм longer and 22мм taller than its predecessor, allowing for more generous headroom и legroom. Importantly, it still сохраняет every bit of its structural rigidity, measured at 65,000 Nm per degree. This supremely stiff and strong chassis allows Koenigsegg’s engineers to concentrate on the suspension tuning for performance rather than compensating for неоптимальным chassis dynamics.

Koenigsegg’s F1-style elongated wishbones are retained and improved. Combine These with the largest wheel bearings used in a road car today to provide the ultimate in responsiveness and feel. Fully adjustable damping from Ohlins is tuned using bespoke electrics and controllers designed in-house at Koenigsegg.

Jesko redefines ‘precision’ thanks to an additional active триплекс damper added to the front suspension and a new rear-wheel steering system. The Triplex system was first introduced in the Koenigsegg Agera в 2010. It used a third, горизонтальный damper built into the rear suspension to counter the car’s tendency to ‘сквот’ hard during acceleration with over 1000hp.

As Jesko comes equipped with an aerodynamics package over предоставляя 1000kg of Прижимная сила на таких трассах, additional триплекс damper has been incorporated into the front suspension to maintain an optimal ride height during high aerodynamic load without compromising grip at lower speeds. Both the front and the rear триплекс dampers now incorporate active bump and rebound damping.

Koenigsegg has equipped Jesko with an adaptive, rear active steering system that increases responsiveness and heightens the senses at both high and low speeds. Inputs Using such as individual speed wheel, steering angle, steering wheel angular velocity, engine speed, lateral acceleration, longitudinal acceleration and other parameters, the steering system can turn the rear wheels up to three degrees in either direction for quicker поворотах, increased agility and stability.

Jesko’s новый опционный carbon fibre wheels are the lightest and strongest wheels production of their size. Larger than the Agera RS wheels they replace the front weighs just 5.9 кг (20” x 9.5”) and the rear 7.4 кг (21” x 12”).

Michelin Pilot Sport Cup 2 tires come as standard. These are the same tires that were used on the Agera RS to set 5 speed world records. Michelin’s new Pilot Sport Cup 2 R tires are available as a dry weather-only вариант. The all-new Pilot Sport Cup 2 R features a new tread pattern offering a 10% bigger contact patch and significant performance improvements and grip.

ADVANCED AERODYNAMICS
Showcasing its penchant for track-focused performance and handling, Jesko features the most aggressive aerodynamics package designed for ever a автомобилей Koenigsegg.

An enlarged, double active profile rear wing hugs the rear форма both to maximise the rearward positioning of the wing and the surface area used to push the car into the tarmac. The rear wing is top mounted to minimise disturbance on the underside – a focal point for high Прижимная сила на таких трассах.

The front splitter is the deepest ever designed for a Koenigsegg enlarged and features, active under-body flaps to either maximise or release Прижимная сила на таких трассах, as required.

Jesko’s aerodynamic design has a two-pronged focus – to direct airflow as efficiently as possible for both Прижимная сила на таких трассах and cooling while cutting through excess air with drag минимальны. No stone is left unturned in this process: even the rear wing mirrors provide 20kgs of Прижимная сила на таких трассах while режиссура airflow to the rear of the vehicle.

Jesko is the most aerodynamically агрессивные car ever to wear a Koenigsegg badge, as can be seen by the car’s amazing Прижимная сила на таких трассах numbers: It delivers a Прижимная сила на таких трассах payload of at 800 кг 250 km/h at the car’s most aggressive setting. That figure rises to 1000 kg at 275 км/ч. These figures are a 30% increase over the Koenigsegg One:1 at similar speeds, and a 40% increase over the Agera RS.

UNCOMPROMISED PERFORMANCE AND COMFORT
Jesko is непримиримые about performance. It is designed specifically for огромные speed with total control. Despite this, Jesko also delivers creature comforts and more convenience fitting for a grand tourer than your typical трек weapon.

The body is fitted with Koenigsegg’s Auto Skin technology. Designed for the first Koenigsegg Regera, Auto Skin electronics and uses minituarised hydraulics to automate the operation of doors and hoods. Drivers can either open of the passenger doors or the front/rear hoods at the touch of a button on the Koenigsegg remote key. The hydraulics used for Auto Skin were already designed into the car to operate active aerodynamics and chassis levelling System. This use of existing systems to provide new features is a prime example of Koenigsegg design philosophy.

Koenigsegg’s unique dihedral synchro helix door has been re-engineered to allow for a better opening angle, allowing easier ingress and egress as well as better protection from high бордюры.

Consistent with Koenigseggs of the past, the lightweight carbon roof fitted to Jesko is easily removed, transforming the car from sleek coupe to sun-loving родстер in just minutes.

Interior amenities include TFT сенсорный экран, USB inputs, inductive телефон зарядка, Bluetooth connectivity, автоматизированный климат-контроль, кожа или Алькантара trim with contrast stitching ‘bird’s eye view’ parking assistance, цифровой warning system, electric adjustment of mirrors, seats and windows, adjustable pedals and steering, parking sensors and automated Auto protection for Skin doors.

The infotainment system comprises a 5-inch, гонки-ориентированного кластера Smart digital dashboard mounted on the steering wheel and a 9-inch Smart Center central display. A new addition is Smart Wheel. The Jesko steering wheel has two small сенсорных экранов with haptic controls for easy access to phone, audio, the vehicle lift system, and more. Smart Center is the home for device connectivity, media playback, and comfort and vehicle control systems, including the user manual.

The software driving SmartCluter, Smart Center and Smart Wheel has been developed in-house by Koenigsegg with support from Qt Professional Services. The application development framework used in development Qt is from The Qt Company. All systems can be updated over-the-air via the Koenigsegg Облака.

ЭВОЛЮЦИЯ = РЕВОЛЮЦИЯ
The new Koenigsegg Jesko has been designed to deliver the highest measurable performance of any car homologated for road use for all world markets – the US, Europe, Asia-Pacific and the Middle East.

The record-shattering Agera RS and ‘Final’ editions were a fitting conclusion to the Agera model line. Like all Koenigseggs, they will be compelling cars for collectors and enthusiasts around the world for decades to come.

Jesko is a forward-facing tribute to the Agera line, the ultimate continuation of that legacy. It incorporates everything we learned in 8 years of Agera development and that combines with technologies designed for a new era of performance. It extracts even more power from the same engine and size with up to 1600hp available on E85 биотопливо and a curb weight of 1420kg, Jesko has a potential power-to-weight ratio beyond 1:1 engineering and the hardware to match.

The new 9-speed LST gearbox re-defines both high performance driving and efficient transmission дизайн. Koenigsegg’s F1-style elongated double-wishbone suspension, additional триплекс front damper and the introduction of dynamic rear steering wheel ensure the best in road holding and stability.

Jesko’s all-new exterior design pays tribute to Koenigseggs past but is unmistakably new, fresh and crisp. It’s also functional and practical, with up to 1000kg of Прижимная сила на таких трассах via its стандартный, fully adjustable aerodynamics package and Koenigsegg автомобиль Skin – a роботизированные body with automated door hood and openings. Jesko has more legroom, and interior запас visibility and despite the car’s focus on track performance, it сохраняет every creature comfort.

Jesko inherits the Agera RS’s mantle as the ultimate road-legal megacar with a laser-like focus on track performance оптимально. It ushers in a new era for Koenigsegg, расширения legacy of the company’s futuristic innovation and scintillating performance.

Добавить комментарий