Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport принимает 718 Cayman GT4 улица предварительной версии


В принципе, здесь мы видим уже новое 718 Cayman GT4 на улицу и он имеет шесть цилиндров!

Porsche Motorsport представила новую 718 Cayman GT4 Clubsport в Дайтона представила. Несколько состоятельных джентльмена гонщик будет рад этой Новости. Мы рады тем более, что этот автомобиль до сих пор дает лучший прогноз на следующее поколение дорожных машин 718 Cayman GT4, который появится, вероятно, в течение нескольких месяцев.

Это довольно большая вещь использование свободно всасывая 3,8-литровый шестицилиндровый оппозитный двигатель-это. В новом 718 Cayman GT4 Clubsport он производит 425 л. с. при 7500 об/мин и 425 нм при 6.600 об/мин. Максимальное число оборотов составляет 7.800 туры. Это модифицированная версия старого 911-Каррера-агрегата, а не двигатель из текущей 911 GT3, а его максимальная мощность значительно позже добралась и до 9.000 туры катит. Для энтузиастов это все же хорошая новость, значит все же с большой вероятностью, что и GT4-дорожная версия получит этот двигатель, а не четыре цилиндра с турбонаддувом, как в нормальных 718 вариантов.

Новый GT4 Clubsport приходит, как и его предшественник — исключительно с шестиступенчатой коробкой передач с двойным сцеплением бархат механическим дифференциалом заднего моста. Это было уже до сих пор не влияет на дорожный вариант, поэтому мы полагаем, что «нормальный» 718 GT4 вернется с шестиступенчатой механической коробкой передач.

Передние и задние фартуки GT4 Clubsport можно будет также увидеть на дороге автомобиль. Их конструкция принимает облигации в 991.2 GT3. Кроме того GT4 Clubsport-это первый гоночный автомобиль, что кузов использует детали из Biofaser композита. Водителя, переднего пассажира и заднее крыло в основном из льна или волокон конопли. По весу и жесткости-это экологически чистый материал согласно Porsche аналогичные свойства, как и углерода.

Легкая конструкция стойка амортизатора передней подвески в GT4 Clubsport происходит от старшего брата 911 GT3 Cup. Которые Rennbremse имеет тормозными дисками спереди и сзади соответственно 380 миллиметров большими Стали. Внутри есть палатка известных Кайман микс-интерьер делить клетку с гоночных элементов, например, приваренным безопасности, rennschalen сиденья и 6-точечные ремни а. Автомобиль приносит 1.320 килограмм на весах.

Помимо меня легкая рука «трек день»-версия для хобби пилота (даже в обычном Porsche-центра ждали) может быть даст ему 718 Cayman GT4 Clubsport также как „Competition“-модель. Это включает, среди прочего, тройные регулируемые амортизаторы, междугородной трудоспособных 115-литрового Бачка, установка для отвода Воздуха в Бокс для более быстрого, автоматического пожаротушения, съемный руль от 911 GT3 R, а также бесступенчато регулируемый тормозной баланс между передней и задней осью.

Из 718 Cayman GT4 Clubsport «Trackday» стоимостью от 134 000 евро плюс НДС, «Competition» от 157.000 евро. Оба уже доступны для заказа и будут доставлены начиная с февраля 2019 года.

Картинная галерея: Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Пресс-релиз не показыватьобъявления пресс-релизе

Stronger, faster and more sustainable on the racetrack

Новый Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport featuring natural fibre body parts
Штутгарт. Three years after the premiere of the first Cayman GT4 Clubsport, Porsche now представляет its successor: The new 718 Cayman GT4 Clubsport представляет a consequent further successful development of the model from вайсахе. For the first time, the near-стандартный mid-engine racer comes in two versions ex-works: the “Trackday” model for ambitious amateur racing drivers and the “Competition” variant for national and international motor racing.

In developing the new 718 Cayman GT4 Clubsport, the focus was not only put on further improved driveability and faster lap times but also on the sustainable use of raw materials. The 718 Cayman GT4 Clubsport is the first ever production race car feature to body parts made of natural fibre composite материал. The driver and co-driver the doors and rear wing are made of an organic fibre mix, which are sourced primarily from agricultural by-products such as flax or hemp fibres and similar feature properties to carbon fibre in terms of weight and stiffness.

Включение 718 GT4 Clubsport is a 3.8-litre flat-six engine producing 313 кВт (425 л. с.). Compared to its predecessor, this a представляет 40-hp increase in performance. The power is transferred to the rear wheels via a Porsche dual-clutch gearbox with six gears and mechanical rear axle differential lock. The lightweight spring-front strut suspension is taken from its 911 GT3 Cup big brother. The impressive racing brake system features steel brake discs all round measuring 380 millimetres в diameter. Tipping the scales at 1,320 kilograms, the 718 Cayman GT4 Clubsport, delivered ex-works with a welded-in safety cage, a racing bucket seat as well as a six point harness, is a lightweight real.

The база “Trackday” version is aimed at любительский drivers who want to take part in track and private clubsport события major without effort and outlay. The vehicle features a fixed shock absorber установки. The ABS, ESC and traction control assistance systems ensure forgiving handling at the limit and can be deactivated. Так delivered ex-works is the air-conditioning system, a hatch rescue in the roof, a портативный fire-extinguisher and an 80-litre FT3 safety fuel cell. The non-road-homologated vehicle can be serviced at all Porsche Centres. The 718 Cayman GT4 Clubsport “Trackday” costs 134,000 евро плюс country-specific НДС.

The “Competition” model features a raft of details relevant for racing. The shock absorbers can be adjusted in three stages. The safety fuel tank with a capacity of 115 ЛитРес is suitable for long-distance события. Thanks to a brake balance system, bias the balance can be infinitely adjusted between the front and rear axle. An integrated air jack system guarantees почти pit stops. The quick-release racing steering wheel adopted from the 911 GT3 R ensures a range of adjustment options for the needs of the individual drivers. An automatic fire extinguishing system adds another safety feature for the racetrack. The 718 Cayman GT4 Clubsport “Competition” is priced at 157,000 евро плюс country-specific VAT.

“The new Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport possesses significantly more racing genes than its successful predecessor,” says Porsche’s head of motorsport Фриц Enzinger. “The power of the engine has increased considerably. At the same time, we were able to increase the Прижимная сила на таких трассах and the cockpit is now even better suited to drivers’ needs. I’M confident that we can build on the excellent sales figures of the predecessor, of which we have delivered 421 cars.”

Both versions can be ordered and will immediately be delivered to teams and drivers around the world from February.

Technical description Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (Type 982)

Concept
• Single-seater, near-standard production-based race car, road not homologated

Движок
• Алюминиевый six-cylinder mid-positioned boxer engine with rigid mounting
• 3,800 cc; stroke 77.5 мм, диаметр 102 мм
• Макс. мощность: 313 кВт (425 hp) at 7,500 rpm
• Макс. rpm: 7,800 rpm
• Макс. крутящий момент: 425 Nm at 6,600 rpm
• Compression ratio: 12.5:1
• Гонки optimised with water cooling thermal management for engine and gearbox
• Four-valve technology with adjustable camshaft phasing and variable valve timing VarioCam Plus
• Fuel quality: неэтилированный Super Plus, минимум 98 октан
• Гонки optimised electronic engine management (Continental SDI 9)
• Integrated dry sump lubrication
• 100-cell metal catalytic converter complying with specifications DMSB

Transmission
• Rear wheel drive
• 6-speed PDK gearbox with rigid and electronic suspension control unit optimised for racing
• Reinforced dual mass flywheel
• Internal oil pressure lubrication with active oil cooling
• Блокировка дифференциала optimised for racing

Bodywork
• Легкий алюминиевый корпус-composite steel construction
• Welded-in roll cage, certified according to FIA арт. 277
• Front bonnet with quick release крепеж
• Rear hood with quick release крепеж
• Fixed rear wing with “swan neck” mount made of natural fibre composite materials, including the Blades Side, black wing алюминиевый supports with integrated carbon fibre Gurney flap
• Driver and co-driver doors of natural fibre composite materials
• Roof including escape hatch, certified according to FIA 275a.
• Recaro race bucket seat with longitudinal adjustment and padding системы, adjustable to the needs of the individual drivers (in accordance with стандарт FIA 8862/2009 – the latest FIA requirements)
• Three-piston air jack system (“Competition”)
• Pre-installed mounting points for three-piston air jack system (“Trackday”)
• Provision for safety net
• ФИА-certified towing loops, front and rear
• Motorsport centre console with enhanced functionality and adapted юзабилити
• Six-point safety harness
• 115-litre FT3 safety fuel cell with “Fuel Cut Off” safety valve complying with FIA regulations (“Competition”)
• 80-litre FT3 safety fuel cell with “Fuel Cut Off” safety valve complying with FIA regulations (“Trackday”)

Подвески
Передний мост:
• MacPherson suspension strut, adjustable in height, camber and track
• Forged подвески слева: optimised stiffness, double shear mounting, high-performance spherical bearings
• 5-bolt wheel hubs
• Racing 3-way shock absorbers with rebound and 2-stage compression adjustment, high and low speed (“Competition”)
• Исправлена shock absorbers (“трек день”)
• Electromechanical power steering with variable steering ratio
• Анти-ролл бар, 3-hole design

Rear axle:
• MacPherson suspension strut, adjustable in height, camber and track
• Forged подвески слева: optimised stiffness, double shear mounting, high-performance spherical bearings
• 5-bolt wheel hubs
• Racing 3-way shock absorbers with rebound and 2-stage compression adjustment, high and low speed (“Competition”)
• Исправлена shock absorbers (“трек день”)
• Adjustable blade-type anti-roll bar

Тормозные системы
Передний мост:
• Алюминий, mono-bloc six-racing piston callipers with “Anti Knock Back” piston springs
• Steel тормозные диски, multi-piece, ventilated and grooved, диаметром 380 мм
• Racing brake pads
• Brake balance adjustment via a balance bar system (“Competition”)
• Brake booster (“Trackday”)

Rear axle:
• Алюминий, mono-bloc four racing piston callipers with “Anti Knock Back” piston springs
• Steel тормозные диски, multi-piece, ventilated and grooved, диаметром 380 мм
• Racing brake pads
• Brake balance adjustment via a balance bar system (“Competition”)
• Brake booster (“Trackday”)

Electrics
• COSWORTH instrument cluster with ICD integrated data logger
• Upgraded fault diagnosis with PIWIS тестер автоспорт
• Porsche Track Precision App Race
• Integrated lap trigger сигнал через GPS
• Electronic throttle system
• Легкий литий-ионный (LiFePo) батарея, 60 Ah, leak-proof, mounted in passenger footwell (“Competition”)
• Аккумулятор 12 в, 70 Ач (AGM), leak-proof, mounted in passenger footwell (“Trackday”)
• Emergency cut-off switch в кабине and left outside of the windscreen
• Вождение система стабилизации PSM (Porsche Stability Management) with ABS, traction Control (TC) and Electronic Stability Control (ESC), be able to completely deactivated
• Tire pressure monitoring system (TPMS)
• Central fire extinguishing system in accordance with FIA regulations (“Competition”)
• Ручной fire extinguisher (“Trackday”)
• Air conditioning
• Electric wing mirror adjustment
• Multifunctional CFRP motorsport steering wheel with pit speed limiter and quick release coupling (“Competition”)
• Multifunctional motorsport steering wheel with pit speed limiter (“Trackday”)
• Centre console with map switch to adjust the ABS, ESC, TC and switch between пресет tyre circumferences

Weight/dimensions
• Total weight: 1,320 кг
• Total length: 4,456 мм
• Total width: 1,778 мм
• Total height: 1,238 мм
• Wheelbase: 2,456 мм

Rims/Tyres
Передний мост:
• One-piece light alloy forged wheels в Нью-weight-optimised rim design, 9J x 18 офсетной 28 with 5-bolt mounting
• Delivered with Michelin transportation tyres, размерность: 25/64-18
• Слик Michelin/wet tyres, размерность: 25/64-18

Rear axle:
• One-piece light alloy forged wheel in new weight-optimised rim дизайн, 10.5 J x 18.5 offset with 5 53-bolt mounting
• Delivered with Michelin transportation tyres, размерность: 27/68-18
• Слик Michelin/wet tyres, размерность: 27/68-18

Colours
• Water-based paint
• Exterior: white C9A
• Interior: filler white-coat, without lacquer

Delivery
Starting in November 2019

Добавить комментарий