Ford Европа: Mustang Электрический внедорожник поставляется пути, 12.000 рабочих мест

Жесткая реструктуризация и новые модели для Европы

Это трудные месяцы для всех европейских Форд-сотрудников и недавнее объявление корпоративного управления будет заново ситуация не улучшится — наоборот. Как Форд оставил в официальном заявлении дала понять, он придет в Европу к массовым местах подчисток. Одновременно можно было бы ввести на старом континенте в ближайшие пять лет по крайней мере три совершенно новые модели. В дополнение к ранее представленным Внедорожников Пума, Kuga и Explorer Plug-in-Hybrid. Все это является частью крупной реструктуризации мера «для устойчивой прибыльности в Европе и на более долгосрочные цели EBIT маржа в размере шести процентов.»

Чтобы Erfreulicherem сначала: личность от новой модели уже определена. По словам Форда, это самое «от Mustang вдохновил» электро-внедорожник, что можно будет продавать в Европе с конца 2020 года. Кроме того, каждый легковой автомобиль должен получить в портфолио компании Ford Европа по крайней мере один электрифицированный привод. В качестве дополнения к новой линейке на полностью электрических автомобилей, которые будут построены на континенте.

А теперь плохие Новости: по Данным Ford должны быть окрашены в Европе к концу 2020 года около 12.000 рабочих мест, что составляет около 20 процентов существующих рабочих мест. Основную долю компания хочет снять выходное пособие за счет добровольных программ. 2.000 этих органов касаются управления, как часть общей 7.000 таких рабочих мест, которые будут подчеркнуть Ford по всему миру.

Для этого должна быть разнообразной закрытие предприятий или продажи. Перед началом Из это Ford Аквитания Industries завод по производству трансмиссий в Франции, а также моторный завод и два Fertungsanlagen в России. Кроме того, автопроизводитель продает редукторы быть Kechnec заводе в Словакии на Magna и ведет переговоры о закрытии Bridgend-завода по производству двигателей в Южном Уэльсе.

Главный офис компании Ford of Europe в Кельне получает с 1. Июля 2019 новую бизнес-структуру и делится в скором времени три новые скульптурные зоны грузовых, легковых автомобилей и импортных моделей. К концу 2020 года количество произведений сокращается с 24 до 18. Количество слоев в произведениях в испанской Валенсии и Саарлуисе уже был закрыт.

В то время как Ford хочу поставить в будущем на новых электромобилей и Внедорожников, исключить другие модели из-за schwächel и низким спросом. К ним относят минивэны C-Max и Grand C-Max , а также городского автомобиля Ka+, только чуть менее года назад получил подтяжку лица.

Пресс-релиз не показыватьобъявления пресс-релизе
  • New model and operating organization in effect, including three customer-focused business groups for Commercial Vehicles, Passenger Vehicles, Imports
  • At least three new nameplates in the next five years, growing Форда utility vehicle line-up; местности Электрификация across the portfolio providing customer choice, delivering CO2 performance
  • Efficiency improvements across all operations, including streamlined organizational structure foundation for provide improved business performance
  • Financial results in Europe on track to significantly improve for full year 2019

COLOGNE, Germany, June 27, 2019 – Ford is launching a new business model vehicle and fresh line-up as part of the most comprehensive редизайн in the history of its business in Europe. The company also is on track to significantly improve its financial results in Europe this year, paving the way to sustainable profitability and its longer-term goal of delivering a 6% EBIT margin.

“Форд will be a more targeted business in Europe, consistent with the company’s global редизайн, generating higher returns through our focus on customer needs and a lean structure,” сказал Стюарт Роули, президент Ford of Europe. “Implementing our new strategy quickly enables us to invest and grow our leading business and commercial vehicle provide customers with more electrified vehicles, SUV, exciting performance производные and iconic imported models.”

The new European operating model and resulting organization are effective July 1. Three new business groups – Commercial Vehicles (CVs), Passenger Vehicles (PVs) and Imports are established to facilitate fast decision-making centred on customer needs. Each has a dedicated менеджмент организации leaders including responsible for marketing, manufacturing and product development.

The Commercial Vehicles group will be led by general manager Hans Schep and based at the company’s CV centre of excellence в Dunton, U. K., which is being strengthened through facility improvements and investments to enhance technical skills.

Ford intends to grow its leadership as the top-selling абсолютно CV in Europe, including the leading pickup сегмент, and to its double CV profitability in Europe in the next five years. This growth will be supported by its strategic alliance with Volkswagen, its совместное предприятие Ford Otosan в Турции и различные СП Ford Sollers в России.

The Passenger Vehicles group, under general manager Roelant de Waard based in Cologne, Germany, will lead a portfolio of future European-built cars and SUVs.

Cross-functional project teams are running dedicated to each vehicle nameplate, empowered to adjust design and manufacturing to focus on customer needs. European passenger vehicle development, including battery electric vehicles, will be centred in Cologne-Merkenich.

The Imports group хочет. comprise a niche портфолио of iconic passenger vehicles including Mustang, Explorer and an all-new Mustang-inspired performance fully electric utility coming in late 2020 Ford expects to more than triple passenger vehicle imports into Europe annually by 2024.

Three new vehicle nameplates

Ford is освежать and expanding its vehicle line-up in Europe, представляющий at least three new nameplates in the next five years as it continues to grow its utility vehicle portfolio, including the all-new Mustang-inspired performance fully electric utility. The new nameplates are in addition to all-new Kuga, Puma and Explorer Plug-In Hybrid coming by early 2020.

Fuel economy improvements and CO2 reductions are being realised improvements through in conventional трансмиссии, country-specific vehicle and portfolio management a broad range of new and hybrid full electric propulsion choices.

Every new Ford passenger vehicle nameplate will include an electrified вариант, delivering one of the most comprehensive line-ups of electrified European options for customers. A future family of battery electric vehicles will be assembled in Europe.

“Our future is rooted в местности Электрификация,” added Роули. “We are Электрификация across our portfolio, providing all of our customers with more accessible vehicle options that are fun to drive, to have improved fuel economy and are better for our environment.”

Broad-based efficiency improvement actions

The foundation of ford’s new operating model in Europe is a broad-based efficiency improvement program designed to support the new business groups.

Manufacturing efficiency is being improved through the previously announced proposed or confirmed closure or sale of six assembly and component manufacturing plants by the end of next year:

· Proposed closure of Bridgend Engine Plant в Южном Уэльсе

· Closure of Ford Аквитания Industries Transmission Plant in France

· Closure of набережных Челнах сборку, Санкт-Петербург Assembly and елабуга Engine Plant в России

· Sale of the Kechnec Transmission Plant in Slovakia to Magna

As a result, производство Форда footprint in Europe will be reduced to a proposed 18 facilities by the end of 2020, from 24 at the beginning of 2019. In the U. K., the Ford of Britain and Ford Credit Europe headquarters в Warley так близко later this year and operations consolidated в Dunton хочет.

In addition, Ford is implementing shift reductions at its assembly plants в Saarlouis, Germany, and Valencia, Spain, as well as a more streamlined management structure and marketing and sales operations.

В общей сложности, приблизительно 12,000 рабочих мест be impacted at ford’s wholly owned facilities consolidated and joint ventures in Europe by the end of 2020, primarily through voluntary separation программы. Around 2,000 of those are salaried positions, which are included among the 7,000 salaried положения Ford is reducing globally.

“Separating employees and plants are closing the hardest we make decisions, and in recognition of the effect on families and communities, we are providing support to ease the impact,” said Роули. “We are grateful for the ongoing consultations with our works councils, trade union partners and elected representatives. Together, we are moving forward and focused on building a long-term sustainable future for our business in Europe.”