К 2020 году есть новое лицо и свежая информационно-развлекательная
После освежения прессования как для A5 и S5, а также для практических Performance-брат RS 4 Avant был фейслифтинг для RS 5 RS 5 Coupe и Sportback практически спадает. Вот эти двое теперь — со свежим лицом, записанным wertetem развлекательных и … ГМ … той же техники.
Да, он тоже остается здесь при 2,9-литровый битурбо V6 мощностью 450 л. с. и 600 нм крутящего момента. Как ранее сила идет через 8-ступенчатой автоматической коробкой передач на все четыре колеса. Люди, которые с удовольствием принимают даже сам подрулевыми переключателями под рукой, должны радоваться, что их теперь больше, красивее и из алюминия. Для оптимизации перемещения Ингольштадт которые обеспечивают дополнительный спортивный дифференциал, который распределяет мощность между задними колесами. Неважно, двух — или четырех-дверный, RS 5 разгоняется за 3,9 секунды от 0-100 км/ч и выдерживает до 280 км/ч максимальной.
В плане ходовой части все останется так, как было. Некоторым не нравится возможно найти даже раз так хорошо, потому что предыдущая RS 5 в тесте оказались как относительно незрелых вождения и динамичный довольно неуклюже. Видимо, это было связано с поставщиками-проблемы с DRC-LG, которые являются фиксированными, но давно. В платную плату RS спортивная подвеска плюс с angesprochenem гидровлическим Dynamic Ride Control (DRC) работает со стальными пружинами и трехступенчатый регулируемыми амортизаторами, которые подключены по диагонали Нефтепроводы и центрального клапана друг с другом. При быстрых поворотах клапаны действуют на Ölströmung на амортизаторы от введенных derten кривой наружного переднего колеса, что усилить опоры и тангажа и крена необходимо уменьшить.
Audi RS 5 и RS 5 Cabriolet стоят в стандартной комплектации на 19-Zöllern. За дополнительную плату есть новая 20-дюймовая модель, в частности, в черный Глянец или матовая бронза. Также опционально Audi Carbon-керамика предлагает тормозные диски для передней оси.
Снаружи распознать фейслифтинг в новом лице, которое теперь больше к большим братьям RS 6 Avant и RS 7 — ориентированной. Воздухозаборники, боковые юбки и диффузор в задней части были изменены также. Со звучным «Turbo синий» и «Tangorot» тянуть две новые краски в RS 5 спектра. Как до сих пор существует для двухдверного углерода крыши, четыре кило вес экономит.
В интерьере большой 10,1-дюймовая информационно-развлекательная система с сенсорным экраном подачи теперь действует также при RS 5. Обслуживающий токарные винтик в Центральной консоли отпадает. По желанию вы получаете один RS-Design пакет с Красной или серой строчкой и отличным Алькантара-Руль. Новым является то, как от недавней Audi-спортивных моделей RS 6, RS 7 и RS Q8 известен — RS-кнопка на Балдахин. Здесь вы можете предопределить ваш динамика движения параметров в двух режимах (RS1 и RS2) и сохранить.
Пересмотренные RS 5 и RS 5 Cabriolet стоят «скоро» у дилера. Цены для начала в обе 83.500 евро.
Фотогалерея: Audi RS5 купе, RS5 Sportback Facelift 2020
- RS 5 Coupé* and RS Sportback 5* a feature tauter exterior design
- New operating concept with a large MMI с сенсорным дисплеем
- Twin-turbo V6 with 331 кВт (450 л. с.) и 600 нм (442.5 lb-ft) of torque, 0-100 км/ч (62.1 mph) in 3.9 seconds
Audi has revised the RS 5 купе (combined fuel consumption in l/100 км: 9.1 (25.8 миль на галлон США); combined CO2 выбросов в г/км: 208 (334.7 g/mi) and the RS Sportback 5 (combined fuel consumption in l/100 км: 9.2 (25.6 миль на галлон США); combined CO2 выбросов в г/км: 209 (336.4 g/mi). Новый детали make the exterior design even more progressive. For operation, both models rely on the new MMI touch technology with a large центральный экран. The twin-turbo V6 with an output of 331 кВт (450 л. с.) и 600 нм (442.5 lb-ft) of torque (combined fuel consumption in l/100 км: 9.2–9.1 (25.6–25.8 миль на галлон США); combined CO2 выбросов в г/км: 209-208 (336.4–334.7 g/mi)) continues to ensure an impressive ходовые качества. В Germany and other European countries, the sale of the revised RS 5 запусков shortly; prices start at EUR 83,500.
*The collective consumption values of named all models and available on the RUSSIAN market can be found in the list provided at the end of this MediaInfo.
“The revision of the RS 5 Coupé and RS Sportback 5 marks the successful conclusion of our 25th anniversary and the renewal of our model range,” говорит Оливер Хоффманн, управляющий директор Audi Sport GmbH. “Thanks to the standard постоянный quattro drive, they occupy a special position in their сегменте”.
Streamlined: the exterior design
The refined exterior design of the two RS 5 models* is recognizable at first glance. The Single Frame has become wider and возбужденности. With this clean look, it follows the design of its big brothers, the RS 6* and RS 7*. Предполагаемые air vents above the grille are reminiscent of the classic Audi Sport quattro from 1984. The wheel arches which are 40 миллиметров (1.6 в)сопротивляться, give the RS 5* an impressive appearance. The optional matrix LED headlights with Audi лазерного света функция darkened bezels, which clearly set the two RS models apart from the basic model A5. The large, strongly контурные Эйр бэгов have been given a new, пятиугольные cut.
The side sills and the diffuser insert at the rear end, which encloses the two large tailpipes of the exhaust system, have also been redesigned. The gloss black, matt aluminum, and carbon стайлинг пакеты give the attachments at the front and rear ends and the side sills an even more individual look. The four rings and RS логотипы can be designed in black upon request. The colors Turbo Tango blue and red have been added to the color палитра. The Coupé is fitted with a carbon roof with a CFRP fiber structure which lowers the vehicle’s weight by just under four kilograms (8.8 фунтов).
Cool look: the interior
Horizontal lines and dark colors доминировать the interior of the revised модели RS 5*. The RS sport seats are covered with Alcantara leather and as standard, or fine Nappa leather as an option. The RS design package with red or gray accents is available upon request. Control elements such as the steering wheel and selector lever as well as the knee pads are fitted with Алькантара covers with red or gray contrasting stitching.
Touch instead of turn: the new operating concept
The new operating concept of the two RS 5 models* is concentrated on a 10.1-inch MMI с сенсорным дисплеем. The large, free-standing display with acoustic feedback is slightly inclined toward the driver. If the top информационно-развлекательная система MMI navigation plus is on board, a specific RS monitor provides the driver with information on the drive temperature, longitudinal and lateral acceleration, the quattro sport differential, the tire pressure tire and the temperature.
В the optional Audi virtual cockpit плюс (12.3-дюймовый дисплей), the driver can select between multiple screens – one of them is the RS-specific performance design, which displays the rotational speed scale as a Kind of angle that includes a shift light display. When the driver uses the RS mode steering wheel button to select one of the two new individual RS modes, the RS-specific performance design opens up and displays the maximum g-ускорение values for example. The optional head-up display also offers exclusive RS graphics.
Traction, dynamism, and stability: the drive
Огромное тяговое power and a high output efficiency combined with: The 2.9 TFSI Твин-турбо V6, the heart of the RS 5 models (combined fuel consumption in l/100 km**: 9.2–9.1 (25.6–25.8 миль на галлон США); combined CO2 выбросов в г/км**: 209-208 (336.4–334.7 g/mi)), выходы на unchanged 331 кВт (450 PS) and already delivers a whopping 600 нм (442.5 фунт-фут) of torque as from a speed of 1,900 rpm. Обе модели RS 5* accelerate from zero to 100 км/ч (62.1 миль в час) в 3.9 seconds and reach a top speed of up to 280 км/ч (174.0 mph) upon request.
A quick shifting eight-speed tiptronic directs the power of the engine to the quattro permanent all-wheel drive. The driver can control the gear change via the new larger aluminum shift paddles. The quattro привод provides the two RS models* with the crucial amount of additional traction, dynamism, and stability, regardless of the weather. The handling is made even with the sportier опционный спортивный дифференциал at the rear axle, which distributes the torque actively between the wheels.
High precision: the suspension
The two RS 5 models* are fitted as standard with a оттаивает RS sport suspension. The RS sport suspension plus with the Dynamic Ride Control (DRC) hydraulic roll pitch and stabilization is available as an option. It uses steel springs and three-stage adjustable dampers that are connected to one another via diagonal oil lines and a central valve. When поворотах at speed, the valves regulate the oil flow in the damper of the spring-deflected front wheel at the outside of the curve. They reinforce продолжительность the support and reduce качки and rolling, thereby improving the vehicle’s handling characteristics.
In addition to the familiar comfort, auto и dynamic modes, the Audi drive select dynamic handling system (стандарт) also offers the two new modes, RS1 и RS2. Once the driver has set the two modes to suit their personal preferences and stored them, they can be enabled directly via the “RS MODE” button on the steering wheel without having to operate the MMI touch response again. The system accesses important technical elements like the engine, transmission, damping, steering, dynamic steering, спортивный дифференциал, and engine sound.
The revised модели RS 5* are equipped with 19-inch wheels. Новый 20-inch wheels are available upon request in three variants, one of which is painted completely in gloss black and another в матовый бронзовый. В the standard brake system, steel disks are gripped by calipers painted in black or red. As an alternative, Audi offers carbon fiber ceramic brake disks for the front axle; their calipers are painted in gray, red, or blue.
Sporty luxury: the equipment
The top информационно-развлекательная система MMI navigation plus uses a new main unit, the third-поколение модульной информационно-развлекательной платформы (MIB 3), for its numerous functions. The portfolio of Audi connect adds numerous online services to the navigation. Some of the more than 30 available driver assist systems are on board as standard. The others are available either as individual options or combined in the Drive and Park packages.
В Germany and other European countries, the sale of the revised модели RS 5* starts shortly. The prices for both cars start at EUR 83,500.